مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 12:012019-01-23بين الملل

دلایل سفر «عمر البشیر» به قطر در شرایط ملتهب سودان


رییس جمهور سودان دیشب وارد دوحه پایتخت قطر شد و مورد استقبال مقامات قطری و سفیر سودان در دوحه قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عمر البشیر رییس جمهور سودان که کشورش از یک ماه قبل شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی است شب گذشته وارد دوحه پایتخت قطر شد.

اینکه چرا البشیر در اوضاع ملتهب کشورش قطر را به عنوان ایستگاه نخست سفر خارجی خود انتخاب کرده است، سوالاتی را مطرح می سازد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در این باره نوشت که دلایل زیادی برای انتخاب دوحه به عنوان نخستین ایستگاه سفر البشیر وجود دارد.

از جمله آن درخواست کمک البشیر از قطر به دلیل نزدیکی آن به گروه اخوان المسلمین است و گذشته از آن قطر امروز بعد از سوریه تنها کشور عربی نزدیک به ایران است همچنانکه البشیر اخیرا به طور علنی از قطر، کویت، مصر، روسیه، چین و ترکیه به عنوان کشورهایی که در کنار ملت سودان ایستادند، تشکر کرد.

به نوشته این روزنامه، عمر البشیر پس از سفر دو روزه به قطر به چند کشور دیگر نیز سفر خواهد کرد و این امر نشان می دهد که البشیر یا اطمینان زیاد به این قضیه دارد که ارتش هرگز علیه او کودتا نخواهد کرد و به دنبال درخواست کمک از متحدانش است و یا اینکه به دنبال دریافت تضمین و مشورت درباره تبعات کناره گیری از قدرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل سفر «عمر البشیر» به قطر در شرایط ملتهب سودان

دلایل سفر «عمر البشیر» به قطر در شرایط ملتهب سودان