مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 11:062019-01-23سياسي

صالحی فاش کرد ترفند ایران برای بازطراحی قلب راکتور اراک +فیلم


در دوران مذاکرات لوله هایی مشابه لوله های مورد استفاده در راکتور اراک خریده بودیم که طرف مقابل نمی دانست و در حال حاضر آنها را در اختیار داریم.

- صالحی فاش کرد ترفند ایران برای بازطراحی قلب راکتور اراک +فیلم رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در دوران مذاکرات لوله هایی مشابه لوله های مورد استفاده در راکتور اراک خریده بودیم که طرف مقابل نمی دانست و در حال حاضر آنها را در اختیار داریم.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی دیشب (سه شنبه) در برنامه رو در رو شبکه چهارم سیما از خریدن لوله هایی مشابه لوله های مورد استفاده در در راکتور اراک در دوران مذاکرات خبر داد و گفت که فقط بالاترین مقام ارشد نظام از این قضیه خبر داشته است.

صالحی درباره مطالب منتشر شده مبنی بر پر کردن قلب راکتور اراک با بتن عنوان کرد: راکتور اراک یک چاله ای دارد که کالندریا (قلب راکتور) در آن قرار می گیرد و سوخت باید در آن قرار بگیرد و ما آن مخزن (کالندریا) را در آورده ایم، چون طراحی عوض می شود باید فرم مخزن عوض شود و در حال ساخت مخزن دیگری هستیم که در چاله راکتور قرار بگیرد.

وی افزود: سه سال است هر چه می گوییم در این چاله راکتور آب سنگین اراک، سیمان نریخته ایم؛ چرا اگر ریخته بودیم راکتور اراک از بین می رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی فاش کرد ترفند ایران برای بازطراحی قلب راکتور اراک +فیلم

صالحی فاش کرد ترفند ایران برای بازطراحی قلب راکتور اراک +فیلم