مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 10:562019-01-23اقتصادي

سرسخت شدن آفات بر اثر تغییرات اقلیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی طهماسبی با بیان این که آفات بر اثر تغییرات اقلیمی و الگوی کشت، تغییر رفتار داده و سر سخت تر شده اند، - معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر مصون سازی و مراقبت از کشت های گلخانه ای، گیاهان دارویی و تولیدات اراضی شیبدار در برابر آفات و بیماری های جدید گفت: معدوم سازی محصولات قاچاق توسط سازمان حفظ نباتات کشور باید انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی طهماسبی با بیان این که آفات بر اثر تغییرات اقلیمی و الگوی کشت، تغییر رفتار داده و سر سخت تر شده اند، گفت: در راستای حفاظت از سرمایه ها و ثروت های مردم در عرصه های باغی، دامنه تحقیقات برای مقابله با آفات و بیماری های گیاهی باید توسعه یابد.

وی افزود: اکنون دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده و ما برای به روز کردن دانش، اطلاعات و فناوری ها در حوزه کشاورزی و حفظ نباتات باید با دنیا ارتباط داشته باشیم و آفات و بیماری ها را شناسایی و برای مبارزه با آنها، پایلوت در استان ها اجرا کنیم.

طهماسبی با اشاره به این که تولیدات باغی از 4 میلیون و 800 هزار تن در سال 57 به 22 میلیون تن در سطح دو میلیون و 900 هزار هکتار در سال جاری افزایش یافته است، اظهار داشت: ما باید برای حفاظت از این سطوح کشت و تولید، اطلاعات و آمادگی لازم را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرسخت شدن آفات بر اثر تغییرات اقلیم

سرسخت شدن آفات بر اثر تغییرات اقلیم