مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 07:252019-01-23پزشكي

سرطان معده و مری؛ سرطان های شایع در مردان خراسان شمالی


یک کارشناس مسئول برنامه سرطان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرطان معده و مری از شایع ترین نوع سرطان در مردان استان خراسان شمالی به شمار می روند .

- دکتر انفرادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: از علائم سرطان مری می توان به دشواری در بلع، بازگشت غذا، سوزش دل، کاهش وزن و سرفه مداوم اشاره کرد و از علائم سرطان معده به کاهش اشتهاو کاهش وزن، دردمعده، علائم سوهاضمه مانند آروغ زدن، تهوع، احساس پری معده، علائم شبیه زخم معده، ورم معده، کم خونی و مدفوع سیاه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در بروز سرطان مجموعه ای از عوامل متخلف دخیل است که مهم ترین دلایل آن را می توان استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، سموم و مواد افزودنی، کم تحرکی، چاقی، استرس، تغذیه نامناسب و ژنتیک نام برد.

وی افزود: مصرف سبزی و میوه جات، مصرف مواد غذایی آب پز، محدود کردن مصرف سوسیس ، کالباس، ترشیجات، غذاهای شور و نوشابه های گاز دار ، نوشیدن مقادیر کافی آب در روز همراه با انجام ورزش منظم از راههای پیشگیری از ابتلاء به سرطان است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 40 درصد از انواع سرطان ها قابل پیشگیری است، تصریح کرد: 40درصد دیگر سرطان ها نیز در صورت تشخیص زودرس و درمان صحیح بطور قطعی درمان می شود و 20 درصد سرطان ها نیز که در مراحل پیشرفته تر قرار دارند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان معده و مری؛ سرطان های شایع در مردان خراسان شمالی

سرطان معده و مری؛ سرطان های شایع در مردان خراسان شمالی