مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 03:112019-01-22اقتصادي

در سایه ضعف نظارت؛ قیمت بلیت هواپیما برای تعطیلات 22 بهمن میلیونی شد


با افزایش تقاضای سفر برای تعطیلات 22 بهمن ماه امسال، برخی شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت پرواز پرتقاضایی نظیر تهران-کیش را تا یک میلیون تومان هم افزایش دادند و کف قیمت هم با 670 هزار تومان آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی، طیف مختلفی از قیمت ها ارائه شد و قیمت هر ساعت پرواز بسته به مسیر و زمان سفر و حتی ساعت آن، متفاوت شد.

در سیستم آزادسازی نرخ ها، عرضه و تقاضا قیمت ها را مشخص می کند، در این راستا با افزایش تقاضای سفر به ویژه در ایام اوج سفر نظیر تعطیلات، قیمت ها هم افزایش می یابد.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که در نبود تقاضای سفر، در برخی روزها شرکت های هواپیمایی قیمت هایی حتی پایین تر از نرخ بلیت اتوبوس برای مسافران خود عرضه می کنند.

با این حال درست است که طبق قانون آزادسازی، عرضه و تقاضا نرخ ها را تعیین می کند، اما نظارت حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی بر سقف نرخ ها هم در این حوزه بسیار ضروری است، به هر حال با وجود افزایش تقاضا قیمت ها باید به گونه ای باشد که از حالت غیرمنطقی عبور نکند و اجحافی به مسافر نشود.

برخی شرکت های هواپیمایی و آژانس های فروش بلیت هواپیما در شرایط افزایش تقاضا نرخ هایی بابت یک ساعت صندلی پرواز ارائه می کنند که شاید چندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سایه ضعف نظارت؛ قیمت بلیت هواپیما برای تعطیلات 22 بهمن میلیونی شد

در سایه ضعف نظارت؛ قیمت بلیت هواپیما برای تعطیلات 22 بهمن میلیونی شد