مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 00:012019-01-22سياسي

40 سال دفاع و امنیت-2 از «براق» تا «طوفان»؛ خودروهای زرهی که در ایران ساخته شدند


پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای مسلح و صنایع دفاعی کشورمان موفق به طراحی و تولید انواع خودروهای زرهی و نفربرها شده اند.

- گروه دفاعی خبرگزاری فارس- پرونده 40 سال دفاع و امنیت : چهلمین برگ از دفتر انقلاب اسلامی درحالی ورق می خورد که نهضت پایه گذاری شده توسط امام خمینی(ره) در طول 40 سال گذشته از سوی دشمنان و بدخواهان خود با چالش های متعددی در حوزه های مختلف مواجه بوده است.

علیرغم چالش هایی چون تحریم، ناامنی های داخلی، کودتا، جنگ تحمیلی، حمایت از گروهک های تروریستی در داخل و گسترش تروریسم در کشورهای منطقه که مهمترین مصادیق خصومت با انقلاب اسلامی از سوی دشمنان و در راس آن ها آمریکا است؛ توانمندی های امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته نه تنها دچار تحدید نشد، بلکه با تکیه بر توانمندی های علمی، صنعتی، دانشگاهی و تکنیکی داخل کشور توانست پیشرفت های فنی خود در حوزه نظامی را بیش از پیش گسترش داد.

به موازات پیشرفت های نرم افزاری انقلاب اسلامی در عرصه دفاع و امنیت، از آنجایی که این حوزه از نخستین روزهای پس از انقلاب دچار تحریم کشورهای خارجی قرار گرفت، رویکرد خودکفایی در عرصه تجهیزات و تسلیحات دفاعی برای عبور از تنگنای تحریم نیز در دستور کار قرار گرفت و نیروهای مسلح به عنوان نخستین دستگاه در کشور نهضت جهاد خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 سال دفاع و امنیت-2 از «براق» تا «طوفان»؛ خودروهای زرهی که در ایران ساخته شدند

40 سال دفاع و امنیت-2 از «براق» تا «طوفان»؛ خودروهای زرهی که در ایران ساخته شدند