مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 بهمن 1397 ساعت 14:252019-01-22سياسي

باز شدن دوباره کاروانسرای قاجاری ها پس از 200 سال


در سال های اخیر بسیاری از کاروانسراهای قدیمی یزد که سال ها بلااستفاده به حال خود رها و بعضاً نیز تخریب شده بود، به ویژه آنهایی که در کنار راهه ای ارتباطی واقع شده، - مجدداً برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران احیا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنای ثبت ملی شده ی کاروانسرای شمسی در بخش رستاق شهرستان اشکذر یکی از این کاروانسراهاست که با توجه به قرار گرفتن در مجاورت جاده ترانزینی بندرعباس – یزد – تهران، به همت میراث فرهنگی این شهرستان در حال مرمت نهایی برای تبدیل مجدد به مکانی جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است.

محمود ادیبان، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر در این باره از واگذاری این کاروان شمسی پس از مرمت به بخش خصوصی خبر می دهد و می گوید: میراث فرهنگی در آستانه ی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تلاش دارد تا پس از مرمت و بازسازی این کاروانسرا و واگذاری به بخش خصوصی، آن را جهت پذیرایی از مسافران و گردشگران تجهیز و مورد استفاده قرار دهد.

به گفته ی وی، کاروانسرای شمسی یکی از بناهای تاریخی و ثبتی بخش رستاق شهرستان اشکذر است که در کنار جاده ترانزیتی یزد – تهران و روبروی روستای شمسی بنا شده و از موقعیت مناسبی برای جذب گردشگران برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باز شدن دوباره کاروانسرای قاجاری ها پس از 200 سال

باز شدن دوباره کاروانسرای قاجاری ها پس از 200 سال