مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 بهمن 1397 ساعت 10:252019-01-22پزشكي

بیش از یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری است


رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش موثر خود مراقبتی و امید در مبارزه با سرطان، تاکید کرد که بیش از یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی بهادی سه شنبه 2 بهمن در جمع کارکنان علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان با تاکید بر نقش موثر خودمراقبتی و امید در روند پیشگیری و درمان این بیماری؛ درمان های موثرتر، افزایش آگاهی مردم و ارتقای روش های تشخیص زودهنگام را در این زمینه موثر دانست.

وی گفت: در ایران سرطان سومین عامل مرگ و میر است، پیش بینی شده بیماری های غیرواگیر تا سال 2020 میلادی مسوول 60 درصد کل بار بیماری ها و 73 درصد تمامی موارد مرگ ها در جهان هستند.

بهادر اضافه کرد: سالانه 56 میلیون مرگ در جهان رخ می دهد که 38 میلیون یعنی 68 درصد آن مربوط به بیماری های غیرواگیر است.

مرگ های زودرس ناشی از بیماری های غیرواگیر که در واقع مرگ های زیر 70 سال است، 16 میلیون مرگ در سال است که 4 میلیون آن ( 27 درصد موارد) مرگ زودرس ناشی از سرطان به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سرطان ها از مهم ترین بیماری های غیرواگیر هستند که بار بیماری عمده ای را به جامعه تحمیل می کنند، همچنین دومین عامل شایع مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل مرگ در کشورهای در حال توسعه محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری است

بیش از یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری است