مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 16:152019-01-21اجتماعي

دو چهره از آلودگی هوای پایتخت


نتایج راستی آزمایی آلودگی سنج هوای تهران نشان می دهد چهره واقعی و کامل آلودگی در این نمایشگر منعکس نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تصاویر آماری که در قالب چهره آلودگی تهران به نمایش عمومی در می آید، برشی از تصویر کامل میزان آلودگی هوا است و در نتیجه، این چهره ناقص به نمایش در می آید.

در عین حال گروه دیگری از کارشناسان که اغلب در مجموعه متولی پایش آلودگی هوای شهرداری تهران حضور دارند، بر این باور هستند که تصویر منعکس شده از آلودگی در حال حاضر ناقص نیست، اما دقت آن قابل افزایش است.

غلظت پنج آلاینده اصلی هوای تهران اعم از ذرات و گازهای آلاینده، روزانه توسط ایستگاه های تشخیص، شمارش و اعلام غلظت که در سطح شهر جانمایی شده، محاسبه و با میانگین گیری، شاخص کیفیت هوای کل شهر (AQI) اعلام می شود.

دنیای اقتصاد بر اساس تردیدهایی که در بخشی از جامعه کارشناسی نسبت به میزان دقت و ضریب خطای شاخص کل کیفیت هوا وجود داشت، بررسی هایی درباره وضعیت ایستگاه های آلودگی سنج پایتخت انجام داد و در این زمینه ضمن گفت وگو با کارشناسان موافق و مخالف ناقص بودن تصویر آلودگی هوای تهران، به یک پژوهش کارشناسی که توسط گروهی از استادان حوزه محیط زیست، فیزیک غذا و بهداشت از دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی انجام شده است نیز دسترسی پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو چهره از آلودگی هوای پایتخت

دو چهره از آلودگی هوای پایتخت