مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 16:102019-01-21سياسي

معرفی پروژه باستان شناسی مشترک ایران و اتریش در سیمره


پروژه باستان شناسی «سیمره» که به صورت مشترک بین ایران و اتریش انجام شده به مناسبت 160سال روابط ایران و اتریش در نمایشگاه اسناد مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه معرفی شد .

- پروژه باستان شناسی سیمره که به صورت مشترک بین ایران و اتریش انجام شده به مناسبت 160سال روابط ایران و اتریش در نمایشگاه اسناد مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه معرفی شد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لیلی نیکان سرپرست ایرانی هیأت باستان شناسی، گفت: نخستین فصل بررسی های باستان شناسی حوزه فرهنگی در زاگرس مرکزی در دره های سیمره و سیروان با همکاری هیأت مشترک پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه و آکادمی علوم اتریش به انجام رسید.

او با بیان اینکه این همکاری ها در حوزه فرهنگی زاگرس مرکزی به کشف یافته های باستانی از دوران نوسنگی، عصر مفرغ، عصر آهن و دوره ساسانی منجر شد، بیان کرد: یافته های فرهنگی، در این بررسی ها نشانگر ارتباطات فرهنگی - تجاری این حوزه های فرهنگی با میان رودان یا بین النهرین و آناتولی است.

وی تاکید کرد: این طرح بر اساس امضای تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین آکادمی علوم اتریش و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در روند بررسی و مطالعات باستان شناسی در این محدوده جغرافیایی صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی پروژه باستان شناسی مشترک ایران و اتریش در سیمره

معرفی پروژه باستان شناسی مشترک ایران و اتریش در سیمره