مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 13:352019-01-21پزشكي

تنظیم فشار خون با زهر خفاش خون آشام!


یک پپتید یافت شده در سم خفاش خون آشام ممکن است به توسعه یک کلاس جدید از داروهای تنظیم کننده فشار خون و بسیاری از بیماری های دیگر منجر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، در تحقیقات جدید به رهبری دانشمندان دانشگاه کویینزلند(Queensland) شرح داده شده است که چگونه یک پپتید جدید موجود در زهر خفاش های خون آشام می تواند راه را برای توسعه یک کلاس کاملا جدید از داروهای فشار خون هموار کند.

با این حال این مطالعه توسط کارتل های مواد مخدر که در مکزیک هستند، دسترسی دانشمندان را به منطقه تجمع این موجودات قطع کرده اند و موجب توقف مطالعات شده اند.

تیم تحقیقاتی در چند سال اخیر به بررسی ویژگی های منحصر به فرد سم خفاش خون آشام پرداخته است و دریافته است که زهر این گونه خفاش شامل چندین ترکیب مهم ضد انعقاد است.

مطالعه جدید نیز نشان می دهد که این زهر حاوی یک ترکیب جدید و هیجان انگیز دیگر است که می تواند کاربردهای بالقوه ای برای انسان داشته باشد.

این بار یک پپتید در زهر خفاش خون آشام پیدا شده است که می تواند در درمان همه چیز از بیماری های قلبی و عروقی گرفته تا بیماری های کلیوی استفاده شود.

برایان فرای یکی از محققان این مطالعه توضیح می دهد: پپتیدها شکل جهش یافته ژن کالسیتونین(CGRP) هستند که توسط بدن ما برای آرام کردن رگ های خونی مورد استفاده قرار می گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنظیم فشار خون با زهر خفاش خون آشام!

تنظیم فشار خون با زهر خفاش خون آشام!