مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 12:102019-01-21سياسي

چرا سوخت زیستی در دسترس نیست؟


یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در کشور دارای منابع نفتی هستیم، اهمیت استفاده از دیگر سوخت های دوست دار طبیعت جزء اولویت های اصلی نبوده است و کارهایی که منجر به تولید سوخت زیستی قابل لمس به وسیله مهندسی ژنتیک شود، - در دسترس نیست.

دکتر مصطفی خوشحال سرمست در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر روی دیواره خارجی اندامک میتوکندی که یک اندامک تولید کننده انرژی در تمامی سلول های زنده است، کانال های پروتیینی وجود دارد که به عنوان معبرهای تنظیم ورود و خروج مواد است که VDAC یا کانال های آنیونی وابسته به ولتاژ نام دارند.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین وظایف این ژن انتقال متابولیت های در حد چند نانومتر و ATP تولید شده در میتوکندری به سیتوپلاسم برای انجام تمام فعالیت های نیازمند انرژی در سلول موجودات زنده است که در نتیجه اختلال در کار این ژن تمامی فرایندهای رشد و نمو موجودات را مختل می کند.

این محقق، خاطرنشان کرد: سوخت های زیستی سوخت های تجدید پذیر با منشاء زیستی هستند که با استفاده از روش های بیوشیمیایی و ترموشیمیایی به سوخت تبدیل می شوند و از طرفی روغن های گیاهی از تری اسیل گلیسرول تشکیل شده اند که یکی از غنی ترین فرم های دارای انرژی و کربن احیاء در طبیعت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سوخت زیستی در دسترس نیست؟

چرا سوخت زیستی در دسترس نیست؟