مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 11:352019-01-21سياسي

ظاهر زیبا به از سیرت زیبا؟!


هرگاه صحبت از زیبایی و جذابیت می شود، اکثر مردم، فردی با ظاهر زیبا و اندام متناسب در ذهن خود تصور می کنند، این موضوع نشان دهنده تأثیر ویژگی های ظاهری انسان ها در ایجاد ذهنیت و شکل گیری ارتباط آنها با یکدیگر است .

- از دیدگاه هنرمندان و زیبایی شناسان منظور از زیبایی و جذابیت، میزان مقبولیت یک موضوع در نگاه مخاطب است که باعث کشش و جذب شدن فرد به آن موضوع یا فرد می شود، در واقع زیبایی سبب ایجاد احساس عشق، دوست داشتن، لذت، آرامش و حتی اعتماد و اطمینان در یک فرد می شود که بر اساس آن پایه های ارتباطی خود با دیگران را بنا می کند.

علم زیبا شناسی یا فلسفه شناخت حسی، به مواردی نظیر جذابیت، عمق و وسعت توجه کرده و آنها را ملاک زیبایی یا عدم آن قرار داده اند، اما از نظر روانشناسان ترکیب این موارد با احساسی که در فرد ایجاد می شود تعریف زیبایی است .

با توجه به مطالب گفته شده و تغییر طرز تفکر و بینش جامعه، امروزه ظاهر و چهره ی افراد به عنوان ملاک و معیار انتخاب در نظر گرفته شده است، از این رو نظر مردم را در این خصوص جویا شدیم؛ خانم جوانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده بود، نظر خود را در مورد ملاک و فاکتورهای زیبایی و جذابیت، چنین بیان کرد: من چهره های استخوانی با موهای مشکی می پسندم و افراد بور توجهم را جلب نمی کنند، اخلاق و نحوه ی صحبت کردن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظاهر زیبا به از سیرت زیبا؟!

ظاهر زیبا به از سیرت زیبا؟!