مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 10:502019-01-21اقتصادي

فکری به حال 280 هزار کارگر قطعه سازی بکنید


دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: در چند ماه اخیر حدود 280 هزار نفر از کارگران شاغل در شرکت های قطعه سازی تعدیل و تعلیق شده اند که امیدواریم برای بازگشت به کار آنها و برای جلوگیری از بیکاری بیشتر، - کمک های دولتی وعده داده شده هرچه زودتر محقق شود.

آرش محبی نژاد درگفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بحران در صنعت قطعه سازی موجب شده که تولید خودرو در آذرماه سال جاری، نسبت به آذرماه سال گذشته کاهش 72 درصدی داشته باشد.

به صورت تجمیعی نیز از ابتدای امسال تا آخر آذرماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید خودرو حدود 32 درصد کاهش را تجربه کرده است.

از طرف دیگر تعداد قابل توجهی از واحدهای قطعه سازی تعطیل و نیمه تعطیل شده اند که به دنبال آن حدود 280 هزار نفر از کارگران شاغل در این شرکتها نیز تعدیل و تعلیق شده اند به گونه ای که 130 هزار نفر تعدیل و 150 هزار نفر نیز تعلیق شده اند.

وی ادامه داد: اگر طبق آمار و بررسی ها، متوسط سرمایه گذاری لازم برای ایجاد یک اشتغال جدید صنعتی را 500 میلیون تومان در نظر بگیریم؛ برای ایجاد شغل جدید برای این تعداد کارگر بیکار شده، حدود 150 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است.

البته که دولت در حال حاضر چنین بودجه ای را ندارد که بخواهد سرمایه گذاری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فکری به حال 280 هزار کارگر قطعه سازی بکنید

فکری به حال 280 هزار کارگر قطعه سازی بکنید