مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 20:252019-01-20اقتصادي

بسترهای لازم برای حرکت به سوی بانک داری باز


مدیرگروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی گفت: ارائه سرویس های بانک داری باز در کشور بر مبنای کارت است که در ارائه خدمات بانک داری باز، - باید به سوی مبدا قراردادن حساب های بانکی حرکت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیما امیر شکاری با بیان اینکه دنیا از 30 سال پیش به سمت استفاده کارت های اعتباری حرکت کرده که معروف ترین آن ها کارت های ویزا و مستر با زیرساخت سیستم های تسویه آمریکایی است، گفت: بعد از بحران سال 2007 در دنیا که بیشتر به دلیل ورشکستگی بنگاه های اقتصادی آمریکا رخ داد و به اروپا و آسیا نیز تسری پیدا کرد، بانک ها و مؤسسات مالی، نگرانی های بزرگی از بابت تکرار این رخداد و تأثیر اقتصاد اروپا از مشکلات اقتصادی آمریکا داشتند، زیرا بهره گیری از کارت های اعتباری آمریکایی در کل اتحادیه اروپا رواج داشت.

وی افزود: اتحادیه اروپا با هدف و کاهش وابستگی به آمریکا و ایجاد استقلال نسبت به جداسازی سیستم پرداخت اتحادیه اروپا از آمریکا اقدام کرد و با بهره گیری از فناوری های نوین صنعت پرداخت، این کشور را در بسترهای غیر کارت توسعه داد.

مدیرگروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی، ادامه داد: تمام بسترهای غیرکارتی در نهایت به یک شماره حساب در شعبه ای از بانک ختم می شوند، از این رو اتحادیه اروپا حساب را مبدأ تراکنش قرار داد و استاندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسترهای لازم برای حرکت به سوی بانک داری باز

بسترهای لازم برای حرکت به سوی بانک داری باز