مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 15:402019-01-20بين الملل

اصلاح ژنتیکی گیاهان بدون عوارض جانبی


پژوهشگران آمریکایی با نقشه برداری از ژنوم گیاهان، روش جدید و دقیقی برای اصلاح ژنتیکی آنها ارائه داده اند و عوارض جانبی روش های کنونی را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، پژوهشگران موسسه پژوهش های زیستی سالک (Salk Institute for Biological Studies) آمریکا، از ژنوم ها و اپی ژنوم های گیاهانی که مورد اصلاح ژنتیکی قرار گرفته اند، با وضوح بالا نقشه برداری کرده اند تا نشان دهند که هنگام قرار دادن یک DNA بیگانه، چه اتفاقی در سطح مولکولی می افتد.

یافته های این پژوهش می توانند روش های معمولی مورد استفاده برای اصلاح گیاهان را شفاف سازی کنند و روش های جدیدی پیشنهاد دهند که عوارض جانبی را به حداقل می رسانند.

جوزف اکر (Joseph Ecker)، استاد زیست شناسی مولکولی و سلولی دانشگاه سالک گفت: این روش، یک نقطه آغاز واقعی محسوب می شود که نشان می دهد می توان از آخرین فناوری های نقشه برداری و ترتیب گذاری برای بررسی تاثیر ژن های جالب موجود در ژنوم گیاه استفاده کرد.

هنگامی که دانشمندی قصد دارد برای افزایش میزان سلامت و مواد مغذی محصولات غذایی، یک ژن جدید را در گیاه قرار دهد، از آگروباکتریوم (Agrobacterium) استفاده می کند.

آگروباکتریوم، نوعی باکتری است که موجب رشد تومور گال (gall) در گیاهان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح ژنتیکی گیاهان بدون عوارض جانبی

اصلاح ژنتیکی گیاهان بدون عوارض جانبی