مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 14:312019-01-20اقتصادي

کشف منبع جدیدی از سنگ آلاباستر در لامرد


با اکتشاف سنگ گچ آلاباستر در جنوب استان فارس، ظرفیت معدنی جدیدی در استان ایجادشده که در صورت توجه و سرمایه گذاری بر روی اکتشاف، استخراج و فرآوری آن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، ایران دارای ذخایر متنوع سنگ های تزیینی است که از فرصت های ایجاد اشتغال و صادرات محسوب می شود که استان فارس نیز جز استان هایی است که دارای منابع خوبی از سنگ های گوهری است.

در فارس از گذشته تاکنون، این استان مرکز تجارت مروارید به عنوان یکی از سنگ های تزیینی بوده است و اکنون نیز در کنار سنگ های تزیینی موجود، منبع جدیدی از سنگ آلاباستر که نوعی سنگ گچی تزیینی جدیدی بوده، در بخش اشکنان شهرستان لامرد کشف شده است.

مهم ترین خاصیت این سنگ ها خاصیت عبور نور آن است که فقط آمریکا، اسپانیا و استرالیا از تولیدکنندگان این نوع سنگ هستند.

این کشف منبع جدیدی از این نوع سنگ با سرمایه گذاری مناسب بر روی اکتشاف، استخراج و فرآوری آن، می توان ایجاد اشتغال مناسبی به خصوص برای زنان و جوانان در استان کرد.

آلاباستر در بازار داخلی شناخته نشده است کارشناس امور معادن استان در گفت وگو با خبرنگاری فارس از اکتشاف سنگ گچ آلاباستر خبر داد و اظهار داشت: سنگ آلاباستر که در دنیا به عنوان خاص ترین سنگ تزیینی از آن یاد می شود دارای ویژگی شگفت انگیز عبور نور از خود بوده و درنتیجه قابلیت بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف منبع جدیدی از سنگ آلاباستر در لامرد

کشف منبع جدیدی از سنگ آلاباستر در لامرد