مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 10:362019-01-20سياسي

نخستین کتاب پژوهشی در حوزه جبهه میانی کشور منتشر می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد اکبرپور مدیر گروه مطالعات نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به توجه نقش و جایگاه مقاومت مردمی در جنگ تحمیلی، - مقاومت مردمی در نوار مرزی استان کرمانشاه از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس چاپ خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد اکبرپور مدیر گروه مطالعات نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به توجه نقش و جایگاه مقاومت مردمی در جنگ تحمیلی، بیان کرد: مقاومت مردمی به عنوان یکی از موضوعات مهم در حوزه تاریخ نظامی جنگ عراق علیه ایران است.

مقاومت‏ های پراکنده نیروهای مردمی در سراسر نوار مرزی ایران و عراق به عنوان مهم ترین عامل در کندشدن هجوم سراسری دشمن نقش به سزایی در ناکامی استراتژی جنگ برق آسای ارتش عراق داشت.

وی افزو: در آثاری که تاکنون در مورد مقاومت مردمی در ابتدای جنگ منتشرشده به علت اینکه هدف اصلی ارتش عراق در خوزستان بود در اکثر موارد روی روایت مقاومت مردمی در خوزستان متمرکزشده است.

این در حالی است که مقاومت نیروهای مردمی و عشایر بومی منطقه نوار مرزی کرمانشاه به عنوان یکی از نقاط مهم مقاومت‏ های ابتدای جنگ محسوب می شود و تا به امروز اثر درخوری برای توصیف و تبیین حماسه ‏ها و رشادت ‏های مردم این منطقه در ابتدای جنگ منت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین کتاب پژوهشی در حوزه جبهه میانی کشور منتشر می شود

نخستین کتاب پژوهشی در حوزه جبهه میانی کشور منتشر می شود