مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 09:412019-01-20اقتصادي

راه را گم نکنیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، میثم مهرپور کارشناس اقتصاد در روزنامه وطن امروز نوشت: در ماه های اخیر که افزایش افسارگسیخته نرخ ارز در اقتصاد ایران موجب افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی شده است، - طی این سال ها و در دوران مدیریت تمام روسای کل بانک مرکزی، ارزش پول ملی ما به دفعات کاهش پیدا کرده که این موضوع دقیقا برخلاف اصلی ترین وظیفه رییس کل بانک مرکزی یعنی حفظ ارزش پول ملی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، میثم مهرپور کارشناس اقتصاد در روزنامه وطن امروز نوشت:در ماه های اخیر که افزایش افسارگسیخته نرخ ارز در اقتصاد ایران موجب افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی شده است، دوباره بحث استقلال بانک مرکزی و نقش آن در مقابله با کاهش ارزش پول ملی بر سر زبان ها افتاده و در محافل علمی و رسانه ای مورد بحث قرار گرفته است.

در این میان سوال اساسی این است که اصولا یک بانک مرکزی یا رییس بانک مرکزی مستقل دارای چه ویژگی هایی است؟ آیا اصلا استقلال بانک مرکزی برای اقتصادی مانند ایران دست یافتنی است؟ اگر هست چه موانعی بر سر تحقق این مهم وجود دارد و اگر نیست دلایل عدم تحقق این امر چیست؟رییس کل پیشین بانک مرکزی چندی پیش در گفت وگویی گفته بود بانک مرکزی با نرخ ارز 4200 تومانی- دلار جهانگیری- موافق نبود، ولی به هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه را گم نکنیم

راه را گم نکنیم