مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 09:052019-01-20اقتصادي

بهره برداری از 35 اقامتگاه بوم گردی در استان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که روستاهای استان گنجینه ای از گردشگری است، گفت: توسعه روستا تنها ایجاد کارخانه و کارگاه نیست بلکه توسعه بر مدار گردشگری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر در نشست توسعه روستایی بر مبنای احیای اماکن فرهنگی و گردشگری روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد که در موزه خراسان بزرگ برگزار شد، افزود: گردشگری می تواند اشتغال و ثروت آفرینی را به دنبال داشته باشد اما متاسفانه ما از داشته های خود غفلت کرده ایم و توسعه را بر مدار صنعت پیش برده ایم.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی3281 روستای دارای سکنه و بیش از 4 هزار روستای بدون سکنه داریم که بخش زیادی از این روستاها ظرفیت های بالقوه ای در زمینه گردشگری و ایجاد اقامتگاه بوم گردی دارند.

مکرمی فر با بیان این که روستاها ارتباط مستقیمی با اشتغال و توسعه در کشور دارند اما به این داشته کمتر توجه شده است، تصریح کرد: در یک روستای استان فارس فردی در روستا میلیاردها ثروت جمع آوری کرده است چون توانسته است به خوبی جذب گردشگر اروپایی را انجام دهد.

وی بر ضرورت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای استان تاکید کرد و یاد آور شد: در اروپا هتل های زیبایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 35 اقامتگاه بوم گردی در استان

بهره برداری از 35 اقامتگاه بوم گردی در استان