مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 14:352019-01-19پزشكي

خطر مرگ برای نوزاد در اثر خوراندن عسل


بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران با اشاره به این که عسل ممکن است حاوی نوعی باکتری بیماریزا باشد، گفت: خوراندن عسل به نوزادان کمتر از یکسال به عنوان غذای کمکی خطر مرگ ناگهانی را در پی دارد.

- دکتر بهادر حاجی محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- با بیان این که نباید تحت هیچ شرایطی به نوزادان زیر یکسال عسل داده شود، اظهار کرد: عسل ممکن است آلوده به باکتری کلستریدیوم بوتولینوم باشد که برای نوزادان بسیار خطرناک و حتی کشنده است .

وی با اشاره به این که اغلب باکتری ها در دمای بیش از 80 درجه سانتی گراد کشته می شوند، افزود: باکتری هایی که در حالت هاگ هستند دمای 100 درجه سانتی گراد را نیز تحمل می کنند.

بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران با بیان این که گاهی هاگ باکتری کلستریدیوم در کندوها وارد عسل می شود، گفت: معمولا هاگ این باکتری برای بزرگسالان خطری ندارد زیرا در روده آنها دفع می شود.

وی با اشاره به وجود صدها نوع باکتری در روده انسان، تصریح کرد: این باکتری ها که به آن فلور روده نیز می گویند برای سلامت روده بسیار اهمیت دارند.

حاجی محمدی با بیان این که نوزادان زیر یکسال توانایی دفع این باکتری را ندارند، گفت: فلور باکتریایی روده نوزادان تکامل یافته نیست لذا توان دفع هاگ باکتری کلستریدیوم بوتولینوم را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر مرگ برای نوزاد در اثر خوراندن عسل

خطر مرگ برای نوزاد در اثر خوراندن عسل