مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 12:512019-01-19اقتصادي

مرندی در نشست شنبه های انقلاب: دولت کنونی تنها دولت ناکارآمد بعد از انقلاب است


عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: دولت های جمهوری اسلامی از دولت زمان جنگ، سازندگی، اصلاحات و عدالت محور عمدتاً کارامد بودند، اما دولت کنونی کارآمد نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا مرندی عضو هیات علمی دانشگاه، صبح امروز شنبه در نشست چهلم شنبه های انقلاب با عنوان رشد و تعالی انسانی که در محل این خبرگزاری برگزار شد، در بررسی مقایسه امکانات رژیم پهلوی و جمهوذی اسلامی گفت: در اواخر دوران پهلوی روزانه شش میلیون بشکه نفت تولید می شد، در حالی که در 20 سال اول جمهوری اسلامی سه و نیم میلیون بشکه تولید می شد و میزان صدور نفت 2/75 درصد کاهش داشته است.

وی در دوران جمهوری اسلامی ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی نصف شد، یعنی یک دلار امریکا در 1978 معادل 355 ین ژاپن بود اما در سال 1995 معادل 107 ین بود.

  نفت همه کشورهای نفت خیز را با دلار می سنجند، پس وقتی ارزش دلار کاهش می یابد، عایدی نفت هم کاهش یافته است، در نتیجه سهم هر ایرانی از نفت 11 برابر کاهش یافت.

مرندی گفت: ما چند مانع بزرگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم، که یکی از آنها خروج چند 100 میلیارد دلار از کشور توسط شاه مخلوع بود.

به علاوه 300 مقام رژیم پهلوی هم در ماههای آخر رژیم پولهای هنگفتی از کشور خارج کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرندی در نشست شنبه های انقلاب: دولت کنونی تنها دولت ناکارآمد بعد از انقلاب است

مرندی در نشست شنبه های انقلاب: دولت کنونی تنها دولت ناکارآمد بعد از انقلاب است