مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 12:452019-01-19بين الملل

فراز و فرودها در اختلافات آمریکا و ترکیه درباره شمال سوریه


اختلاف میان آمریکا و ترکیه بر سر اداره وضعیت شمال سوریه با فراز و فرود تندی همراه است و به نظر می رسد دو طرف بر سر طرحی در این باره به توافق رسیده اند اما دونالد ترامپ، - رییس جمهوری آمریکا از ایجاد منطقه امن دم می زند و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای وی این منطقه را حائل می خواند، گویی هنوز چارچوب این توافق  مشخص نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اردوغان پیش از این در پارلمان ترکیه گفته بود، به طرح ترامپ درباره ایجاد این منطقه به عمق 20 مایل در شمال سوریه رویکرد مثبتی دارد و امکان گسترش این طرح وجود دارد و در صورت دریافت حمایت مالی می تواند این منطقه را ایجاد کند.

رییس جمهور ترکیه بر ضرورت ایجاد منطقه حائل ضمن رایزنی با همه طرف های ذی ربط از جمله کشورهای ضامن آتش بس در مذاکرات آستانه (ترکیه، روسیه و ایران) تصریح کرد و مشارکت یگان های مدافع خلق کرد در این طرح را رد کرد و گفت، اختلاف میان آنکارا و واشنگتن درباره سوریه ناراحت کننده است.

نگرانی ترکیه درباره اختلاف میان آمریکا و ترکیه درمورد منطقه امن، انس یلمان، پژوهشگر دانشگاهی ترکیه می گوید، واشنگتن بدون ارائه جزییات بیشتر به دنبال ایجاد منطقه امن است در حالی که آنکارا از اینکه این منطقه به محل حمایت از گروه های تروریستی بدل شود، نگران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراز و فرودها در اختلافات آمریکا و ترکیه درباره شمال سوریه

فراز و فرودها در اختلافات آمریکا و ترکیه درباره شمال سوریه