مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 11:152019-01-19بين الملل

ترکیه پیشنهاد آمریکا درباره منطقه امن در سوریه را با روسیه در میان می گذارد


سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد که کشورش درباره پیشنهاد آمریکا مبنی بر ایجاد منطقه امن در سوریه با مقامات روسیه گفت وگو خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی ضمن مثبت خواندن پیشنهاد آمریکا مبنی بر ایجاد یک منطقه امن در سوریه، اظهار کرد که آنکارا در این باره با مسکو گفت وگو خواهد کرد.

وی افزود: سال گذشته (میلادی) در روابط ترکیه و روسیه سال پر برکتی بود.

من معتقدم که طرح آمریکا پیشرفت مهمی در سوریه خواهد بود و ما از این طرح حمایت کرده و به گفت وگوهایمان با روسیه درباره این موضوع ادامه می دهیم.

آکسوی در ادامه گفت: به همین منظور رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه 23 ژوئن (چهارشنبه هفته جاری) به مسکو سفر خواهد کرد و قرار است که در این سفر با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیدار و درباره پیشنهاد واشنگتن گفت وگو کند.

وی ادامه داد: گفت وگوهای فنی میان دو طرف (ترکیه و روسیه) در سطح مقامات نظامی و دیپلماتیک همچنان ادامه دارد و بررسی گزینه های چگونگی ایجاد منطقه امن در سوریه ادامه خواهد یافت.

این مقام ترکیه ای تصریح کرد: پیشنهاد ایجاد یک منطقه امن در سوریه پیشتر توسط اردوغان مطرح شده بود اما در آن زمان با آن موافقت نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه پیشنهاد آمریکا درباره منطقه امن در سوریه را با روسیه در میان می گذارد

ترکیه پیشنهاد آمریکا درباره منطقه امن در سوریه را با روسیه در میان می گذارد