مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 11:152019-01-19پزشكي

یخزدگی در بلند مدت بافت خاک مازندران را تغییر می دهد


مدیر گروه خاکشناسی دانشگاه علوم کشاورزی ساری با اشاره به اینکه تغییر اقلیم و تاثیر آن بر روی خاک موجب شده که در برخی نقاط کشور خصوصا مازندران که با کشاورزی در ارتباط است دلواپسی هایی را در بحث کیفیت خاک و کشت و کار ایجاد کند، - گفت: یکی از تاثیرات تغییر اقلیم یخزدگی خاک در مازندران است که باید گفت در حال حاضر این عامل هیچ اثری روی خاک های استان ندارد اما در بلندمدت بافت آن را تغییر می دهد.

محمد علی بهمنیار مدیر گروه خاکشناسی دانشگاه علوم کشاورزی ساری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: موضوع یخزدگی خاک بیشتر از نگاه آفات و بیماری ها مورد بررسی قرار می گیرد و از نگاه خاک کمتر به آن پرداخته شده، در بحث خاک ذخیره رطوبت مبنا بوده و یخ زدگی بر آفاتی که در روی بوته ها و خاک قرار دارند آسیب رسانده و تعداد آن ها را کاهش می دهد.

وی افزود: یخزدگی در خاک بر اثر بارش برف می تواند تاثیرات مثبتی را به دنبال داشته باشد به طوری که با یخزدگی میزان رطوبت نسبی خاک افزایش یافته و خاک رطوبت را می تواند حفظ کند.

یخزدگی مؤثر بر از بین رفتن آفات مدیرگروه خاکشناسی دانشگاه علوم کشاورزی ساری با تاکید به اینکه یخ زدگی برای آفات و بیماری های خاک فواید بیشتری دارد، در مورد اینکه آیا یخ زدگی لایه های خاک منجر به کاهش تولید محصولات کشاورزی می شود یا خیر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یخزدگی در بلند مدت بافت خاک مازندران را تغییر می دهد

یخزدگی در بلند مدت بافت خاک مازندران را تغییر می دهد