مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 10:162019-01-19اجتماعي

پَهنِه کِلا تَکیه، یک قدم تا تبدیل به قطب گردشگری مذهبی کشور


آستانه مبارکه تکیه پهنه کلا ساری در فاصله 10 کیلومتری مرکز استان قرار دارد که با توجه به داشتن منظره ای زیبا، امکانات رفاهی و اقامتی سالانه میزبان هزاران زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، آستانه مبارکه تکیه پهنه کلا یا به عبارتی حسینیه پهنه کلا (به مازندرانی پَهنِه کِلا تَکیه)، حسینیه ای واقع در حومه جنوبی شهرستان ساری، استان مازندران و در روستای پهنه کلا شمالی است که تا مرکز شهرستان ساری حدود 10 کیلومتر فاصله دارد.

آستانه مبارکه تکیه پهنه کلا ساری یکی از قدیمی ترین اماکن مذهبی استان مازندران به شمار می رود که همه ساله در ایام مختلف سال میزبان هزاران زائر و گردشگر از نقاط مختلف کشور است.

سقاخانه ای نیز در محوطه آستانه وجود دارد که برای سیراب شدن تشنگان می باشد و در بالای آن طبقه کوچکی با نام ابوالفضلی ساخته شده که با دیوارهای چوبی قدیمی احاطه شده و نمای بسیار زیبایی دارد.

تکیه پهنه کلا به علت قرار داشتن در ارتفاع مناسب و چشم انداز زیبا به کوه های اطراف جاده ساری-تاکام از منظره ای زیبا و آرامش بخش برخوردار است که زائران بسیاری در طول سال در محوطه وسیع آن اسکان پیدا می کنند.

وجود 130 باب زائرسرا، 15 باب سوییت، بازارچه اطراف آستانه، راه دسترسی و پارکینگ از مهم ترین بخش های رفاهی این مکان مذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پَهنِه کِلا تَکیه، یک قدم تا تبدیل به قطب گردشگری مذهبی کشور

پَهنِه کِلا تَکیه، یک قدم تا تبدیل به قطب گردشگری مذهبی کشور