مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 دی 1397 ساعت 14:002019-01-18اقتصادي

سازوکار مالی اروپا برای ایران به خانه آخر رسید؟


در حالی که قول های اتحادیه اروپا برای ایجاد سازوکار مالی با ایران دیگر تکراری شده و چندان اطمینانی به آن نیست، اما اروپا به تازگی اعلام کرده که سازوکار مالی ویژه موسوم به SPV در آستانه راه اندازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اروپا تاکنون چندین بار برای راه اندازی سازوکار ویژه مالی با ایران موسوم به SPV قول های مساعدی را به ایران داده، اما هنوز با گذشت بیش از دو ماه و نیم از قول ابتدایی این اتحادیه، این موضوع به مرحله اجرایی نرسیده است.

اما این بار کار به جایی رسیده که ایران به دنبال اقدام اجرایی واقعی از سوی اروپاست و اگر این اتفاق به سرانجام نرسد، این احتمال وجود دارد که ایران روابط خود با اتحادیه اروپا را تا سطح قابل توجهی کاهش دهد.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا هم بارها اعلام کرده که به برجام پایبند بوده و با قدرت به دنبال این است که ایران بتواند از منافع اقتصادی برجام استفاده کند، چرا که به نظر آن ها برجام تنها راه دیپلماتیک برای جلوگیری از آنچه که فعالیت های هسته ای ایران خوانده اند، است.

در حالی که ایران طی روزهای گذشته با حساسیت بیشتری موضوع راه اندازی SPV را دنبال می کند، یک سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرده که ایجاد سازوکار مالی با ایران در مرحله نهایی خود قرار دارد و به زودی اجرایی می شود؛ اما این حرفی است که پیش از این نیز موگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار مالی اروپا برای ایران به خانه آخر رسید؟

سازوکار مالی اروپا برای ایران به خانه آخر رسید؟