مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 دی 1397 ساعت 12:452019-01-18ورزشي

حلقه های زحل خیلی جوانتر از تصور ما هستند


یکی از تحقیقات جدید ناسا در مورد زحل و حلقه های جذابش نشان می دهد عمر این حلقه ها بسیار کمتر از چیزی است که تاکنون تصور می شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، حلقه های زحل احتمالا نه تنها 100 میلیون ساله نیستند، بلکه ممکن است تنها 10 میلیون سال عمر داشته باشند.

یک تیم تحت رهبری لوسیانو لس از دانشگاه اسپینزا (Sapienza) در رم با استفاده از داده های جمع آوری شده در آخرین روزهای ماموریت کاسینی ناسا، نتیجه گیری کرده است که حلقه های معروف سیاره زحل ممکن است توسط یک دنباله دار بین 10 تا 100 میلیون سال پیش ایجاد شده باشند.

اگر چه این حلقه ها امروزه جزیی جدایی ناپذیر از کیوان به نظر می رسند، اما به نظر می رسد که آنها همراهان نسبتا جدیدی برای این سیاره هستند.

در حالی که عمر زحل 4.

5 میلیارد سال است، داده های ناسا نشان می دهد که حلقه های آن ممکن است هم سن دایناسورها یا حتی پستانداران مدرن باشند.

به گفته آژانس فضایی آمریکا، این نتیجه گیری بر اساس اندازه گیری های سنجش از راه دور حاصل از دو ماموریت شیرجه در زحل توسط وویجر در سال های 1980 و 1981 و کاسینی به دست آمده است.

با تاکیدی خاص بر آخرین روزهای کاسینی، زمانی که قبل از سوختن در اتمسفر زحل در سال 2017 توانست 22 بار به زحل شیرجه بزند و اطلاعات گرانبهایی از این سیاره در دسترس قرار دهد، با نظارت بر مسیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلقه های زحل خیلی جوانتر از تصور ما هستند

حلقه های زحل خیلی جوانتر از تصور ما هستند