مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 دی 1397 ساعت 06:502019-01-18اقتصادي

ابزارسازی برای صندوق های خالی و سرمایه های خیالی!


در حالی که سرمایه گذاران ریسک پذیر اعتماد خود را برای سرمایه گذاری در استارتاپ ها از دست داده اند و نیاز به ترمیم اعتماد از دست رفته حس می شود، - مسئولان بازار سرمایه در حال ابزارسازی برای سرمایه های ناموجود هستند؛ ابزارهای مالی که یکی پس از دیگری مجوز تاسیس می گیرند اما خالی می مانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند سال است که در فرابورس ایران صندوق هایی با نام صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) تاسیس شده است تا منابع مالی که در آن جمع می شود در بنگاه های نوپا با ریسک های بالا سرمایه گذاری شوند.

اما این صندوق ها به دلایل مختلف در این مدت نتوانستند سرمایه گذاران را به خود جذب کنند و در نهایت بخش عمده آن ها خالی ماندند.

با توجه صورت های مالی حسابررسی شده VC ها که در کدال منتشر شده است مشخص شده که حتی اندک سرمایه گذاران ریسک پذیری که راضی شده اند سرمایه خود را در این صندوق ها بگذارند در نهایت منابع جمع شده را در دو سال اخیر یا در بانک سپرده گذاری کرده اند یا در اوراق با درآمد ثابت گذاشته اند و سود حاصل نیز به حساب هیات مدیره و مدیر صندوق رفته است.

در حالی که این ابزار جدید به این علت به بازار سرمایه آمد تا از طریق آن ها در شرکت های نوپا با ریسک بالا سرمایه گذاری شود و اگر قرار بود که منابع این صندوق ها در بانک سپرده گذاری شود که دیگر نیازی به این ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزارسازی برای صندوق های خالی و سرمایه های خیالی!

ابزارسازی برای صندوق های خالی و سرمایه های خیالی!