مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 دی 1397 ساعت 04:002019-01-18سياسي

آگاهی از مقررات بودجه و پاسخگویی نهادها حق شهروندان است


شهروندان حق دارند از مقررات بودجه و این که چه درآمدهایی را دولت کسب و چه هزینه هایی را صرف و چه نهادهایی باید پاسخگو باشند، - یک وکیل دادگستری گفت: شهروندان حق دارند از مقررات بودجه و این که چه درآمدهایی را دولت کسب و چه هزینه هایی را صرف و چه نهادهایی باید پاسخگو باشند، آگاه شوند.

هوشنگ پوربابایی در گفت وگو با ایسنا، درباره ضرورت شفاف سازی بودجه، اظهار کرد: بودجه سنواتی یک سند دخل و خرج است که دولت درآمدها و هزینه هایی که در طول سال صرف می کند را به منظور تصویب به مجلس تقدیم می کند و مجلس نمی تواند آن را به عنوان یک قانون به صورت عام تلقی کرده و در آن دخالت کند و هزینه ها را کاهش یا درآمدها را افزایش دهد یا غیر از آن چیزی که دولت به طور کلی تدوین کرده، تغییرات محسوسی در آن اعمال کند.

وی افزود: برخی مواقع که به مقررات بودجه نگاه می کنید می بینید، آن چیزی که دولت تدوین و به مجلس ارایه می کند و آن چیزی که مصوب می شود، در بسیاری از موارد قابلیت اجرا پیدا نمی کند و به همین دلیل دولت یا با کسری بودجه مواجه می شود یا در تخصیص بودجه دچار ایراداتی می شود.

پوربابایی اضافه کرد: نظارت مجلس بر مقررات بودجه یا لایحه ای که توسط دولت ارایه می شود، از نوع نظارت اطلاعی است و ممکن است بعضا مجلس در بخشی از موارد تلاش داشته باشد که این مقررات را جزیی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آگاهی از مقررات بودجه و پاسخگویی نهادها حق شهروندان است

آگاهی از مقررات بودجه و پاسخگویی نهادها حق شهروندان است