مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 دی 1397 ساعت 13:252019-01-17پزشكي

سالانه 1000 پرستار از سیستم درمانی کشور خارج می شوند


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ریزش سالانه حدود هزار پرستار در کشور خبرداد و گفت: بیشتر پرستارانی که از سیستم درمانی کشور خارج می شود، - به دیگر کشورها مهاجرت می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا ، بهمن روشنی در مراسم بزرگداشت روز پرستار که امروز (27 دی) در سالن همایش بیمارستان امام رضا(ع) برگزارشد، بابیان اینکه درحال حاضر 125 هزار پرستار در گروه های مختلف در سطح کشور فعالیت می کنند، اظهار کرد: این تعداد پرستار باتوجه به نیاز کشور و اینکه هر روز شاهد گسترش تعداد مراکز درمانی در استان های مختلف هستیم، کافی نیست.

وی به کمبود 100 هزار پرستار در کشور اشاره کرد و گفت: هرچند که 194 دانشکده پرستاری با یازده هزار دانشجو در کشور داریم که آمار خروجی آنها نیز خوب است، اما محدودیت های مالی مانع جذب فارغ التحصیلان این رشته می شود.

البته امسال قرار است 20 هزار پرستار جدید جذب شود که بااین تعداد بخش اندکی از کمبودها جبران می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: البته هر ساله حدود هزار پرستار از سیستم درمانی کشور خارج می شود که بیشتر آنها به خارج از کشور مهاجرت می کنند.

وی در ادامه تعداد پرستاران استان کرمانشاه را 2587 نفر اعلام و با اشاره به کمبود حدود 600 پرستار در استان، گفت: در استان کرمانشاه 18 بیمارستان دانشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 1000 پرستار از سیستم درمانی کشور خارج می شوند

سالانه 1000 پرستار از سیستم درمانی کشور خارج می شوند