مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 دی 1397 ساعت 12:162019-01-17بين الملل

یک مقام نظامی گزارش کرد 2018؛ سال امنیتی موفق برای لبنان


یک منبع عالی رتبه نظامی اعلام کرد سال گذشته برای لبنان مملو از دستاورد امنیتی بوده و هماهنگی این کشور و سوریه هیچ زمانی قطع نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی در گفت وگو با وبگاه النشره لبنان به خلاصه وضعیت نظامی لبنان در سال گذشته (2018) و نیز چگونگی روابط با سوریه پرداخت.

2018؛ سالی موفق در حوزه امنیتی این منبع نظامی، سال 2018 را سالی موفق در حوزه امنیتی خواند و گفت در این سال، تروریست ها که از سال 2014 ارتفاعات عرسال [در شرق لبنان] را به پایگاهی برای خود تبدیل کرده بودند، به صورت کامل پاکسازی شد؛ تروریست های مذکور که از اوضاع سیاسی و بحران سوریه سوءاستفاده کرده بودند، با ثبات وضعیت سیاسی و تصمیم گیری مناسب ارتش لبنان به کنار رانده شدند.

منبع مذکور افزود، در سال 2017 ارتش و اطلاعاتش 3743 تروریست را بازداشت کردند و عملیات پاکسازی لبنان از تروریست ها تا 2018 ادامه پیدا کرد و 490 تروریست دیگر بازداشت شدند.

امروز می توان گفت اطلاعات ارتش دیگر از عملیات های پیشگیرانه خلاص شده است.

هماهنگی لبنانی-سوری وی تصریح کرد 99 درصد تروریست ها در آن زمان از طریق خاک سوریه وارد لبنان شدند اما وضعیت امروز و پس از آنکه بخش زیادی از خاک سوریه بویژه مرزهای لبنانی-سوری تحت کنترل دولت قرار گرفته، تغییر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مقام نظامی گزارش کرد 2018؛ سال امنیتی موفق برای لبنان

یک مقام نظامی گزارش کرد 2018؛ سال امنیتی موفق برای لبنان