مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 دی 1397 ساعت 03:052019-01-16بين الملل

اس پی وی؛ سنگ بنای صیانت از اقتدار سیاسی اروپا در برابر آمریکا


یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که امیدوارم اروپا به این عقلانیت برسد که مکانیسم مالی را ارائه دهد تا سنگ بنایی برای صیانت از اقتدار سیاسی اروپا در مقابل آمریکا در درازمدت باشد، - گفت: ساز و کار ویژه مالی آغازی برای ایجاد یک مکانیسم بلند مدت تر برای رهایی از سلطه آمریکا بر اقتصاد بین الملل است.

سید صدرالدین موسوی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که اتحادیه اروپا خصوصا سه قدرت بزرگ آن مصر هستند تا ساز و کار مالی ویژه در ارتباط با ایران اجرایی شود و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بارها این مساله را اعلام کرده است، گفت: با بررسی اظهارات رسمی و آن چه اروپایی ها اعلام می کنند، بنا به دلایل خاص خودشان مایل هستند که برجام باقی بماند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این مکانیسم مالی صرفا برای برجام نیست، زیرا شکاف اروپا و آمریکا آغاز شده و اروپایی ها در جریان خروج آمریکا از برجام متوجه شدند که اقتدار سیاسی آن ها خدشه دار شده و از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد؛ توتال، فولکس واگن و سایر شرکت های اروپایی هم که با ایران کار می کردند، مجبور به قطع همکاری شدند.

این کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه نیز چندین بار اعلام کرد که اجازه نمی دهیم اقتدار اروپا خدشه دار شود، عملا اگر اروپایی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اس پی وی؛ سنگ بنای صیانت از اقتدار سیاسی اروپا در برابر آمریکا

اس پی وی؛ سنگ بنای صیانت از اقتدار سیاسی اروپا در برابر آمریکا