مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 دی 1397 ساعت 01:252019-01-16پزشكي

مصرف گل حتی برای یک بار ساختار مغز را تغییر می دهد


مطالعه جدید دانشکده پزشکی دانشگاه ورمونت(Vermont ) نشان داد که حتی یک بار استعمال ماده گل توسط نوجوانان تاثیرات شناختی مخربی روی ساختار مغز آنها می گذارد.

- مطالعه جدید دانشکده پزشکی دانشگاه ورمونت(Vermont ) نشان داد که حتی یک بار استعمال ماده گل توسط نوجوانان تاثیرات شناختی مخربی روی ساختار مغز آنها می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک تایمز، یافته های یک مطالعه جدید موجب نگرانی در مورد تاثیر مصرف تفریحی ماریجوانا در نوجوانان شده است.

محققان شواهدی را به دست آورده اند که نشان می دهد حتی استعمال مقدار کمی از گیاه شاه دانه در نوجوانان موجب ایجاد تفاوت هایی در ساختار مغز آنها می شود.

هیو گاراوان از دانشکده پزشکی دانشگاه ورمونت و همکارانش، مغز 46 نوجوان از انگلیس، فرانسه، ایرلند و آلمان را بررسی کردند که در 14 سالگی یک یا دو بار به صورت تفریحی از ماریجوانا استفاده کرده بودند.

تصاویر ام .

آر.

آی نشان داد بچه هایی که از گل استفاده می کنند، مقدار ماده خاکستری بیشتری در مناطقی از مغز که غنی از گیرنده های کانابینویید است نسبت به بچه هایی که از این ماده استفاده نمی کنند، وجود دارد.

محققان همچنین دریافتند که بزرگترین تفاوت در میزان ماده خاکستری در ناحیه آمیگدال است که نقش مهمی در درک ترس و سایر فرآیندهای مربوط به احساسات دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف گل حتی برای یک بار ساختار مغز را تغییر می دهد

مصرف گل حتی برای یک بار ساختار مغز را تغییر می دهد