مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 13:052019-01-16پزشكي

پیش بینی زودهنگام آلزایمر با بررسی نشت مویرگ ها


دانشمندان آمریکایی در بررسی جدیدی نشان دادند که بررسی نشت مویرگ ها می تواند آغاز بیماری آلزایمر را مشخص کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) نشان می دهد که سندروم نشت مویرگی (capillary leak syndrome) می تواند نشانه ای از آغاز بیماری آلزایمر باشد.

این گروه پژوهشی در ماه سپتامبر سال جاری، مقاله ای در این مورد منتشر کردند که نشان می داد شاید اختلال شناختی و انباشته شدن پروتیین های غیرطبیعی آمیلویید (amyloid) و تاو (tau) در مغز، همان نشانه هایی باشند که باید برای تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر مورد مطالعه قرار گیرند اما این پژوهش جدید نشان می دهد نقش این سندروم نشت مویرگی، بیش از وجود این دو پروتیین در آغاز نقص های شناختی موثر است.

شاید یافته های این پژوهش بتوانند اهداف جدیدی را برای کشف داروهای مربوط به بیماری آلزایمر نشان دهند تا روند این بیماری را کند سازند یا از آغاز آن پیشگیری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، آمار افراد مبتلا به آلزایمر تا 40 سال آینده، به حدود 14 میلیون نفر خواهد رسید.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز در حال حاضر تنها پنج نوع دارو را برای درمان این بیماری تایید کرده است که می توانند به صورت موقت به کنترل مشکلات مربوط به حافظه و تفکر کمک ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی زودهنگام آلزایمر با بررسی نشت مویرگ ها

پیش بینی زودهنگام آلزایمر با بررسی نشت مویرگ ها