مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 12:452019-01-16دانش

دانشگاه بیرجند؛ از تربیت نیروهای متخصص تا پویایی اقتصادی منطقه


دانشگاه بیرجند به عنوان یک قطب علمی افزون بر نقش موثر در پویایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه سهم مهمی در ارتقای بیرجند، - رییس دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند به عنوان یک قطب علمی افزون بر نقش موثر در پویایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه سهم مهمی در ارتقای بیرجند، مرکزیت یافتن و تکوین هویت نوین آن را به خود اختصاص داده است.

احمد خامسان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: دانشگاه بیرجند براساس موافقت شورای گسترش آموزش عالی در سیزدهم خردادماه 1354 در قالب یک مؤسسه آموزش عالی به ریاست زنده یاد پروفسور محمدحسن گنجی از دانش آموختگان مدرسه شوکتیه و پدر علم جغرافیای نوین ایران تأسیس شد.

وی افزود: فعالیت آموزشی و علمی این دانشگاه از مهرماه سال 56 با پذیرش 120 دانشجو در سه رشته کارشناسی شیمی، فیزیک و ریاضی آغاز شد.

رییس دانشگاه بیرجند بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مجتمع آموزش عالی تغییر یافت و مراحل رشد و شکوفایی خود را با سرعت بیشتری ادامه داد و در سال 68 به مجتمع دانشگاهی تبدیل شد و به لحاظ موقیعت شایسته علمی در اسفندماه 71 به دانشگاه بیرجند ارتقاء یافت.

خامسان اظهار کرد: دانشگاه بیرجند به عنوان قطب علمی و آموزشی شرق کشور و بزرگترین و قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی خراسان جنوبی با بیش از 40 سال سابقه و کارکرد علمی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه بیرجند؛ از تربیت نیروهای متخصص تا پویایی اقتصادی منطقه

دانشگاه بیرجند؛ از تربیت نیروهای متخصص تا پویایی اقتصادی منطقه