موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - سربازان فراري - تامين اجتماعي - دانشگاه صنعتي شريف - مددجويان بهزيستي - مستمري مددجويان - دانشگاه صنعتي - بازنشستگان كشوري - همسان سازي حقوق بازنشستگان - امير قلعه نويي - جلال روح الله نژاد - نيكلاي ملادنوف - دوشان ولاهوويچ - محمدرضا انبيايي - شهر ايلام - توصيه هاي سلامت - موسيقي كرمانجي شمال خراسان - اسقاط خودروهاي فرسوده - گرندپري مجارستان - روابط عمومي ايرانسل - آرش اسحاقي - منطقه فتح المبين - نقص امنيتي در واتس اپ

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 09:402019-01-16سياسي

چرا برخی جوانان به کلی قید ازدواج را می زنند؟


یک روانشناس با اشاره به اینکه گسترش تمایل به ازدواج سفید از سوی جوانان، اهداف اصلی ازدواج را هدف قرار داده است، گفت: سبک ارتباط بی تعهد و پرتنوع مهمترین عامل در کاهش تمایل به ازدواج است.

- دکتر مهدی تولایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که بالا رفتن سن ازدواج جوانان در جامعه امروزی دلایل متعددی دارد، اظهار کرد: مهمترین و عمده ترین دلیل این موضوع را می توان تفاوت نگرش جوانان به مقوله ازدواج دانست.

وی با اشاره به این که تغییرات دنیای مدرن باعث ایجاد نگرش های متفاوتی در بین جوانان شده است، افزود: این جوانان صرفنظر از درست یا غلط بودن تفکرشان، به دنبال اهداف جدیدی در تشکیل خانواده هستند .

این روانشناس یزدی، علل این تغییر دیدگاه را مسائل اقتصادی، روانشناسی، اجتماعی و باورهای فردی برشمرد و گفت: ترس از طلاق، نداشتن شغل مناسب، مشکل مسکن و باور به لزوم کامل بودن همه شرایط، مقوله ی ازدواج را به مشکلی با راهکار سخت تبدیل کرده است.

وی در ادامه سبک ارتباط بی تعهد و پرتنوع را یکی دیگر از عوامل مهم در کاهش تمایل جوانان به ازدواج دانست و بیان کرد: برخی از این عوامل، جنبه ی روانشناختی دارد که به دلیل غفلت جامعه، به معضلی برای خانواده ها تبدیل شده و در حال قرار گرفتن در ناخودآگاه جوانان است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی جوانان به کلی قید ازدواج را می زنند؟

چرا برخی جوانان به کلی قید ازدواج را می زنند؟