مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 09:052019-01-16اقتصادي

بهره مندی 95 درصد جمعیت روستایی هرمزگان از آب آشامیدنی سالم


سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: با توسعه و بازسازی شبکه های آبرسانی، حفر و تجهیز چاه ها تاکنون به هزار و 300 روستای هرمزگان آبرسانی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خلیل یکتاپرست با بیان اینکه این میزان 95 درصد از جمیعت روستایی استان را شامل می شود، تصریح کرد: هرمزگان هزار و 713 روستا دارد.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال 17 طرح آبرسانی با اعتبار 19 میلیارد تومان در مناطق مختلف هرمزگان به بهره برداری می رسد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه در این طرح به 29 روستا با جمیعتی معادل 26 هزار نفر آب رسانی می شود، اضافه کرد: نیاز آبی روستا های هرمزگان 2200 لیتر برثانیه است که اکنون هزار و 360 لیتر برثانیه تامین می شود.

یکتاپرست ادامه داد: 840 لیتر برثانیه نیز کمبود آب در روستا ها وجود دارد که با بهره برداری از طرح های جدید این میزان کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب 15 روستای هرمزگان آب سالم و بهداشتی داشتند که اکنون این میزان به 1300 روستا افزایش یافته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه در این مدت 78 درصد آبرسانی به روستا ها رشد داشته است، عنوان کرد: ایجاد مخازن، حفر چاهها، نصب آب شیرین، افزایش خطوط انتقال و شبکه توزیع از دلایل رشد آبرسانی به روستا های استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی 95 درصد جمعیت روستایی هرمزگان از آب آشامیدنی سالم

بهره مندی 95 درصد جمعیت روستایی هرمزگان از آب آشامیدنی سالم