مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 07:502019-01-16سياسي

استانی شدن انتخابات، سطح نخبگی نمایندگان را افزایش می دهد


رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی گفت: استانی شدن انتخابات مجلس به تقویت هویت ملی، تقویت احزاب و ارتقای سطح نخبگی نمایندگان کمک می کند.

- استانی شدن انتخابات، سطح نخبگی نمایندگان را افزایش می دهد رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی گفت: استانی شدن انتخابات مجلس به تقویت هویت ملی، تقویت احزاب و ارتقای سطح نخبگی نمایندگان کمک می کند.

سیدرحیم ابوالحسنی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که طرح استانی شدن انتخابات مجلس موجب تقویت مجلس شورای اسلامی می شود، اظهار کرد: استانی شدن انتخابات، سطح نمایندگان را به لحاظ نخبگی افزایش می دهد.

در حال حاضر برخی نمایندگان حوزه های کوچک به انواع لطایف الحیل می توانند رای کسب کنند و این در حالیست که آنها قد و قواره نمایندگی ملت را ندارند، اما کسی که در سطح استانی رای می آورد، می تواند از نخبگان استانی باشد و تناسب بیشتری با نمایندگی در سطح ملی داشته باشد.

وی ادامه داد: هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نماینده کل ملت ایران هستند نه این که نماینده منطقه ای خاص، اما متاسفانه برگزاری انتخابات در حوزه محدود منجر می شود که نمایندگان به حوزه انتخابیه خود تمرکز کرده و با توجه به قول های قبلی یا نگاه به انتخابات بعدی دنبال کارهای اجرایی رفته و پیگیر منافع حوزه خاص خود باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانی شدن انتخابات، سطح نخبگی نمایندگان را افزایش می دهد

استانی شدن انتخابات، سطح نخبگی نمایندگان را افزایش می دهد