مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 03:102019-01-15سياسي

دولت موظف به آگاه سازی مردم درباره بودجه است


یک وکیل دادگستری برضرورت شفاف سازی بودجه در جامعه و آگاهی مردم در این زمینه تاکید کرد.

- تهمورث بشیریه در گفت وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: مردم حق دارند از بودجه و مواردی که به بودجه اختصاص می گیرد آگاه باشند و این تکلیف دولت است که به اطلاع آنها برساند.

وی افزود: این امر ناشی از این است که مالکیت مردم بر کشور مالکیت مشاع است؛ یعنی یک نفر که عضو مملکت است، نسبت به تک تک اجزا و ذرات آن مالکیت دارد و مالک هم طبیعی است که باید در جریان کل امور قرار گیرد، از جمله اینکه مخارج مملکت و مداخلش به چه صورت است؟ به ویژه در بودجه ای که برای نهادهای مختلف تهیه می شود، از خود شخص هم به گونه های مختلفی پول به عنوان مالیات اخذ شده و مسلما زمانی که پول توزیع می شود در آن سهم دارد؛ لذا بدیهی است که باید مردم از این امور آگاه باشند.

بشیریه با بیان اینکه بودجه بندی بخشی از سیاست گذاری است، گفت: در یک جامعه دموکراتیک مردم به شیوه های مختلف اعم از مستقیم و غیرمستقیم در سیاست گذاری نقش داشته و حق دارند که بدانند این پول ها صرف چه چیزهایی می شود و زمانی که از سیاست های کلی و جزیی مملکت مطلع باشند می توانند آنرا نقد و تقویت کنند.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: در همه حوزه ها مردم باید آگاه شوند و از آن اطلاع یابند؛ لذا دولت وظیفه دارد به طرق مختلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت موظف به آگاه سازی مردم درباره بودجه است

دولت موظف به آگاه سازی مردم درباره بودجه است