مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 01:002019-01-15سياسي

اثرگذاری ایران در سازمان های منطقه ای پس از انقلاب


نباید فراموش کرد که سیاست خارجی تابعی از شرایط بین المللی و منطقه ای است.

طی مدتی که از پیروزی انقلاب می گذرد حضور ایران در تمامی عرصه ها به ویژه سازمان های منطقه ای نشان می دهد ایران توانسته به خوبی از این شرایط به نفع خود استفاده کند و دور از ذهن نیست .

- نباید فراموش کرد که سیاست خارجی تابعی از شرایط بین المللی و منطقه ای است.

طی مدتی که از پیروزی انقلاب می گذرد حضور ایران در تمامی عرصه ها به ویژه سازمان های منطقه ای نشان می دهد ایران توانسته به خوبی از این شرایط به نفع خود استفاده کند و دور از ذهن نیست که در آینده ای نه چندان دور یکی از قدرت های بزرگ خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موقعیت ژئوپلیتیک ایران در چنین منطقه ای بسیار حائز اهمیت است، حضور ایران در سازمان های مختلف منطقه ای توانسته بر تحولات این منطقه اثرگذار باشد.

در شرایطی که کشورها در اواخر قرن بیستم با آن رو به رو بودند لزوم توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی بیش از گذشته احساس می شد.

برخی از نظریه پردازان استدلال کرده اند که پیچیدگی فزاینده نظام های حکومتی، وظایف اساسا فنی و غیرسیاسی حکومت ها را بسیار افزایش داده است.

این وظایف نه تنها باعث ایجاد نیاز به متخصصین کاملا کارآزموده در سطح ملی شده ، بلکه در سطح بین المللی هم مسائلی اساسا فنی را به وجود آورده اند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرگذاری ایران در سازمان های منطقه ای پس از انقلاب

اثرگذاری ایران در سازمان های منطقه ای پس از انقلاب