مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 دی 1397 ساعت 12:012019-01-14سياسي

2 ماهواره در روزهای آینده به هوا پرتاب می کنیم


رییس جمهور کشورمان از پرتاب دو ماهواره در روزهای پیش رو خبر داد و گفت: ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره بری که ساخت ایران است به فضا پرتاب خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جریان سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به استان گلستان لحظاتی پیش در جمع مردم شهرستان گنبدکاووس و در استادیوم تختی اظهار کرد: ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره بری که ساخت ایران است به فضا پرتاب خواهد شد.

وی تصریح کرد: ماهواره پیام به دست دانشگاهیان به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده و در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت، این ماهواره می تواند وضع آب و هوا، کشاورزی، آبهای سرزمینی و جنگلها همه را رصد کند.

رییس جمهور بیان کرد: این ماهواره در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت این ماهواره می تواند در 6 نوبت از بالای سرمان عبور می کند.

روحانی گفت: ما در گذشته ماهواره تحقیقاتی متعددی به فضا پرتاب کردیم اما این ماهواره تحقیقاتی نیست بلکه عملیاتی است و برای نخستین بار ماهواره ای پرتاب می کند که روزانه همه مسائل کشور و تمام سرزمین ها را در اختیارمان قرار می دهد.

رییس جمهور ضمن قدردانی از مردم استان گلستان در مراسم استقبال از کاروان تدبیر و امید گفت: از صفا، صمیمیت و استقبال مردم و این حضور باشکوه تشکر می کنم همواره این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 ماهواره در روزهای آینده به هوا پرتاب می کنیم

2 ماهواره در روزهای آینده به هوا پرتاب می کنیم