مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 دی 1397 ساعت 09:352019-01-14اجتماعي

خط ویژه دوچرخه سواری؛ اقدامی کارشناسی شده یا رفتاری تبلیغی


در حالی شهرداری شیراز اقدام به ایجاد مسیر ویژه تردد دوچرخه در دو محور پرتردد این کلانشهر کرده که طرح ترافیک شیراز همچنان بلاتکلیف و مسکوت مانده و شهروندان این شهر تجربه ناموفق ایجاد مسیرهای ویژه را در خاطر دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، اجرای مسیر ویژه دوچرخه در بخشی از خیابان های مرکزی شیراز، به نظر شهروندان و برخی صاحبنظران، بیش از آنکه اقدامی کارشناسی شده باشد، حرکتی تبلیغی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد شعار انسان محوری شورا و شهرداری است.

اگرچه بعضی شورا و شهرداری شیراز در دفاع از این طرح، ترویج یک مد حمل و نقل فردی و نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش تمایل به استفاده از خودروی شخصی، خصوصا در مبادی مرکزی شهر را به عنوان بخشی از اهداف مد نظر مطرح می کنند، اما منتقدان تاکید دارند که فرهنگ استفاده از دوچرخه، نه تنها در شیراز که در ایران، وجود ندارد.

دیدگاه های تخصصی و عمومی بر مفید بودن وجود مسیرهای ویژه دوچرخه سواری تاکید دارد اما منتقدان تاکید دارند که توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و نهادینه کردن آن به عنوان یک مد حمل و نقلی با توجه به محدودیت های فردی و عرفی استفاده از این وسیله برای بانوان، ابتدا نیازمند زیرساخت های فکری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط ویژه دوچرخه سواری؛ اقدامی کارشناسی شده یا رفتاری تبلیغی

خط ویژه دوچرخه سواری؛ اقدامی کارشناسی شده یا رفتاری تبلیغی