مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 دی 1397 ساعت 08:062019-01-09اقتصادي

دولت در 4 سال گذشته آینده فروشی کرده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،شرق می نویسد: چند سالی می شود که دولت یک محور اصلی برای برون رفت از تنگناهای مالی خود را انتشار اوراق می بیند؛ - یک روزنامه اصلاح طلب تصریح کرد دولت با وجود شعار انضباط مالی، طی 4 سال گذشته به میزان 190 هزار میلیارد تومان پیش خور کرده و بدهی به بار آورده است.

این همان دوره ای است که دولت مدعی رونق اقتصادی و انضباط مالی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،شرق می نویسد: چند سالی می شود که دولت یک محور اصلی برای برون رفت از تنگناهای مالی خود را انتشار اوراق می بیند؛ اوراقی که به گفته برخی کارشناسان امکان نقدشوندگی ندارند و فقط انباشت بدهی های دولت است.

حالا دولت در لایحه بودجه 98 با پیشروی نسبت به حجم اوراق منتشر شده در این سال ها تسهیل بیشتری نیز به خرج داده و قرار است بدون طی کردن تشریفات قانونی، وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه انتشار آن را برعهده بگیرد.

در لایحه بودجه 98، پیش بینی شده است 44 هزار میلیارد تومان اوراق مالی (افزایش 14 درصدی نسبت به قانون بودجه 97) منتشر شود.

کارشناسان معتقدند این حجم از انتشار اوراق به نوعی آینده فروشی منابع است و برخی دیگر با آوردن مثال از تجربه انتشار اوراق در اواخر سال گذشته و بالابردن نرخ سود بانکی به دنبال آن توضیح می دهند که یکی از محرک های قوی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت در 4 سال گذشته آینده فروشی کرده است

دولت در 4 سال گذشته آینده فروشی کرده است