مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 دی 1397 ساعت 12:052019-01-08بين الملل

واشنگتن پست: عمر البشیر از جایش تکان نمی خورد


دهها هزار سودانی با شعار استعفای رییس جمهور عمر البشیر که حکومت سی ساله اش با جنگ داخلی، درگیری های قومی و اقتصاد شکننده همراه بوده، به خیابان ها آمدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به قلم دو خبرنگار خود در خارطوم، پایتخت سودان نوشت: این اعتراضات که طی دو هفته گذشته ادامه داشته با پاسخ خشن نیروهای امنیتی با گاز اشک آور و گلوله های واقعی همراه بوده است.

این اعتراضات به دلیل حمایت از سوی برخی متحدان سابق البشیر و حتی اعضای حزب حاکم تهدیدی جدی برای رهبری سودان محسوب می شود.

این تظاهرات که دها هزار سودانی در آن شرکت کردند خودجوش، بدون رهبر و غیرمتمرکز است طوری که تنها به خارطوم منحصر نشده و شهرهای زیادی از سودان را فراگرفته است.

معترضان که شعارهایی را با الهام از بهار عربی در کشورهای همجوار مصر و لیبی سر دادند چنان پرتعداد بوده که می توانسته یک ورزشگاه و میدان واقع در مقابل کاخ ریاست جمهوری را پر کند.

با این حال تا این لحظه هیچ نشانه ای از کناره گیری عمر البشیر از قدرت مشاهده نشده و وی از قدرت مطلق برای مقاومت در برابر موج اعتراضات استفاده می کند.

شاید این همان نتیجه ای باشد که غازی صلاح الدین، مشاور سابق البشیر پیشتر به آن اشاره کرده و گفته بود، وی معتقد است که عمر البشیر از منصب خود کناره گیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن پست: عمر البشیر از جایش تکان نمی خورد

واشنگتن پست: عمر البشیر از جایش تکان نمی خورد