مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 دی 1397 ساعت 15:352019-01-07فرهنگي

بیجار، رکوددار آثار تاریخی کردستان


میراث فرهنگی شامل آثار باقیمانده از گذشتگان بوده و نشانگر حرکت انسان در طول تاریخ است و با شناسایی آن زمینه شناخت هویت و خط حرکت فرهنگی او میسر می­ شود و از این طریق زمینه­ های عبرت برای انسان فراهم می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، صنایع دستی مجموعه ای از صنایع هنری و سنتی ایران شامل آبگینه، بافته ها و نساجی سنتی، بافته های داری( به استثنای فرش دستباف)، پوشاک سنتی، اثار چرمی و کاغذی، چاپ های سنتی، سفال و سرامیک، هنرهای چوبی و حصیری، رودوزی های سنتی،هنرهای فلزی و هنرهای سنگی است که با محوریت هنر و ذوق و زیبا شناختی ایرانی و بهره گیری از مواد اولیه قابل دسترس و بومی به کمک دست و ابزار مورد نیاز و با کاربری در زندگی فردی و جمعی تولید شده و ریشه در تاریخ کهن ایران زمین دارد.

شناساندن استان کردستان، و آشنا ساختن مردم کشور و سایر ملل با خصوصیات فرهنگی، سنتی و آثار تاریخی و گردشگری استان، کمک شایانی به رونق و توسعه منطقه خواهد کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیجار گفت: شهرستان بیجار در سطح استان کردستان با دارا بودن 530 اثر تاریخی بیشترین تعداد آثار تاریخی را دارد .

الیاسوند رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (دوشنبه 17 مرداد) در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این که از آغاز سال 97 تا کنون چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیجار، رکوددار آثار تاریخی کردستان

بیجار، رکوددار آثار تاریخی کردستان