مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 دی 1397 ساعت 10:252019-01-05پزشكي

دیابت نوع یک، دانسته ها و ندانسته ها


با آنکه ناشناخته های فراوانی در خصوص نحوه ایجاد و پیشرفت دیابت نوع یک وجود دارد، پژوهشگران امیدوارند درک بهتر این روندها بتواند منجر به یافتن درمانی قطعی برای دیابت نوع یک شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وقتی که سلول های انسولین ساز لوزالمعده تخریب می شوند، سطح قند خون بالا می رود و فرد دچار بیماری دیابت نوع یک می شود.

در ایجاد این بیماری، هم زمینه ژنتیکی و هم شرایط محیطی نقش دارند.

تاکنون ژن های بسیاری شناسایی شده اند که در دیابت نوع یک موثر هستند اما تنها سازوکار تعداد معدودی از آنان در ایجاد و پیشرفت بیماری شناخته شده است.

همچنین، شماری از شرایط محیطی که موجب تسهیل ابتلا به دیابت می شوند، شناسایی شده است اما بیشتر روندها و نحوه ایجاد و پیشرفت بیماری ناشناخته باقی مانده است.

به منظور جمع بندی و نتیجه گیری از یافته های موجود در خصوص علل و سازوکار ایجاد و پیشرفت دیابت نوع یک، دکتر بهاروند، دکتر تهمتنی، بهار صابرزاده اردستانی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، مقاله ای مروری تهیه و در مجله بین المللی یاخته (Cell Journal) منتشر کردند که به بررسی و تشریح زمینه های ژنتیکی، محیطی و ایمونولوژیک ایجاد دیابت نوع یک و عوارض ثانویه این بیماری مانند مشکلات قلبی-عروقی، مشکلات بینایی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت نوع یک، دانسته ها و ندانسته ها

دیابت نوع یک، دانسته ها و ندانسته ها