مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 دی 1397 ساعت 09:102019-01-04پزشكي

دستیابی محققان دانشگاه ارومیه به دانش فنی تولید داروی ضد سرطان


محققان دانشگاه ارومیه به دانش فنی تولید داروی ضد سرطان بوسولفان دست یافتند.

- دکتر نادر نوروزی، عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه ارومیه در گفت وگو با ایسنا در این خصوص افزود: تولید این دارو با نام تجاری مایلران و بوسولفکس در انحصار کشور آمریکا و فرانسه بوده و به دلیل وارداتی و گران بودن، جزو اقلام دارویی محدود و حتی کمیاب در کشور است.

دکتر نوروزی افزود: وزارت بهداشت از مراکز دانشگاهی و برجسته علمی درخواست تولید 160 قلم داروی حیاتی ازجمله بوسولفان را نموده بود که با کمک خداوند و پس از ماهها تلاش دانشگاه ارومیه توانست به دانش فنی تولید این دارو که در درمان لوسمی میلویید مزمن استفاده می شود، با درجه خلوص خیلی بالا دست یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه بیان کرد: از مسئولین وزارت بهداشت و درمان انتظار داریم هرچه سریعتر مجوز بررسی های آزمایشگاهی و کلینیکی این دارو را برای سنجش کیفیت و نیز تجاری سازی و تولید انبوه به پژوهشگران دانشگاه ارومیه صادر نماید.

وی افزود: قیمت این دارو در سال گذشته، 600 هزار تومان توسط سازمان تامین اجتماعی اعلام شده بود که با بومی سازی آن، این قیمت به یک سوم قیمت فعلی (یعنی 200 هزار تومان) کاهش می یابد و دیگر انحصار آن در اختیار چند کشور خاص نیست که در روزهای تحریم نگران آن باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی محققان دانشگاه ارومیه به دانش فنی تولید داروی ضد سرطان

دستیابی محققان دانشگاه ارومیه به دانش فنی تولید داروی ضد سرطان