مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 دی 1397 ساعت 11:552018-12-25اقتصادي

کمک به بحران کم آبی با تولید آب شرب از رطوبت هوا


محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید آب شرب از رطوبت هوا شدند.

- حمیدرضا عزیزیان، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستگاه تولید آب شرب از رطوبت هوا محصول جدید این شرکت است که با استفاده از تکنولوژی سیستم تبرید و با روش جذبی و غیرجذبی قادر به تولید آب شرب در هر دما و شرایط جوی و با حداقل مصرف انرژی است.

عزیزیان با بیان اینکه این دستگاه برقی است و با حداقل مصرف برق و انرژی کم، می تواند آب را از رطوبت هوا تولید کند، خاطرنشان کرد: نسبت مصرف انرژی دستگاه برای تبدیل هوا به آب بسیار پایین است.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه، گفت: اساس کار دستگاه مبتنی بر دریافت هوای اطراف و تبدیل رطوبت به آب است که پس از فیلتراسیون در دستگاه، آب شرب و بخشی آب کشاورزی تولید می کند.

عزیزیان با بیان اینکه این دستگاه از رطوبت هوا برای تولید آب استفاده می کند، تصریح کرد: بیشترین میزان آب موجود در دنیا در اتمسفر است و در هر آب و هوایی حتی بیابان های خشک نیز رطوبت وجود دارد، بنابراین این دستگاه در هر شرایط جوی قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، افزود: مناطق مرطوب جنوبی کشور بهترین مناطقی به شمار می روند که می توانند از این دستگاه برای تولید آب استفاده کنند، زیرا رطوبت و دما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک به بحران کم آبی با تولید آب شرب از رطوبت هوا

کمک به بحران کم آبی با تولید آب شرب از رطوبت هوا