مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 دی 1397 ساعت 09:502018-12-24پزشكي

رصد سرماخوردگی در کشور/داروی ضدآنفلوآنزا در دسترس بیمارستان ها


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به موارد تک گیر بیماری آنفلوآنزا و با تاکید بر آنکه امسال هنوز همه گیری این بیماری در کشور آغاز نشده، - از آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی همزمان با فصل سرد سال خبر داد.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور همزمان با فصل سرد سال، گفت: در فصل سرد سال قرار گرفته ایم و به تدریج هوا سردتر می شود، از طرفی هم مانند سال های گذشته، میزان آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده های هوا، به افزایش بروز موارد ابتلا به بیماری های تنفسی کمک می کند.

رصد موارد سرماخوردگی در استان ها وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال هنوز همه گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور شروع نشده، افزود: اما شواهد حاکی از آن است که از این مقطع زمانی به بعد (فصل سرد سال) مردم باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند.

ما نیز در وزارت بهداشت تمام موارد سرماخوردگی را در استان های مختلف رصد می کنیم و به مسوولان بهداشتی استان ها هشدارهای لازم را به صورت هفتگی اعلام می کنیم.

به این ترتیب در استان هایی که احتمال می دهیم شاهد افزایش موارد بیماری های تنفسی باشند، به صورت هفتگی هشدار می دهیم و در این راستا مراکز بهداشتی و مراکز درمانی نیز آماده می شوند؛ چرا که تعدادی از مبتلایان به بیماری ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد سرماخوردگی در کشور/داروی ضدآنفلوآنزا در دسترس بیمارستان ها

رصد سرماخوردگی در کشور/داروی ضدآنفلوآنزا در دسترس بیمارستان ها